De aceea, în medie, doar 2% din achizițiile de produse IT&C făcute online sunt realizate prin intermediul unui smartphone. Cea mai bună performanță atinsă de un comerciant de pe piața locală este de 12% din comenzi finalizate prin intermediul smartphone-ului.
„În cazul produselor mai puțin sofisticate achiziția se face de pe telefon. Nu ai nevoie, de exemplu, de foarte multe review-uri pentru a cumpăra un încărcător. În acest caz telefonul mobil este foarte bun ca mediu de informare și pentru a lua decizia de cumpărare”, a declarat Nicolescu.
El a adăugat că în cazul unui laptop sau al unei camere foto, clienții doresc să vadă specificațiile, review-uri, dar și materiale video, iar pentru aceste lucruri au nevoie de un ecran mai mare. De aceea, în aceste cazuri achizițiile se fac de pe computer.
Însă sunt domenii în care mobilitatea este mult mai dezvoltată. Potrivit lui Nicolescu, în comerțul online cu produse de fashion, în medie 30% din achiziții sunt realizate prin intermediul unui dispozitiv mobil, iar cel mai bun procent atins de un comerciant este de 36%.
Sursa: PayU
Cele mai vândute produse online au fost, în 2014, cele din categoria electro-IT, urmate de articolele de vestimentație și încălțăminte.
Principalii jucători din piață estimează că retail-ul online autohton a generat vânzări de peste 1,1 miliarde euro în 2014.
Nicolescu: Focusul trebuie mutat de la tehnologie la client
Șeful PayU a spus că într-o lume în care 5,1 miliarde de oameni au un telefon mobil, nicio companie nu își permite să ignore clienții aflați în mișcare. Totuși, potrivit lui, ofertele companiilor, inclusiv cele care țin de mobilitate, trebuie să fie un răspuns la ceea ce cer clienții, nu încercări de a impune anumite tehnologii. „Focusul trebuie mutat de la tehnologie la clienți. Trebuie să folosim termenul de mobile customers, nu de mobile payments. (…) Încercăm să vedem ce-și dorește clientul și apoi să-i furnizăm tehnologia, nu încercăm să îl forțăm să o adopte”, a explicat Nicolescu.
La conferința Gândul e-Commerce sunt prezenți ca lectori Bebe-Viorel IONICĂ – Secretar de Stat, Ministerul pentru Societatea Informațională; Cosmin COSTEA – E-business consultant, SAP; Lucia CIUCĂ – Director Comunicare și Marketing, eMAG; Marius Alexandru DUNCA – Președinte, ANPC; Octavian BADESCU – Founder & Board Chairman, Sameday Courier; Andrei GEORGESCU – Managing Partner, White Image, Adrian ZANFIR – Digital Marketing Manager, F64 Studio și Andrei RADU – CEO & Founder, GpeC.